Deklaracja dostępności Strony internetowej Saskiego Centrum Rodziny Caritas Diecezji Warszawsko-Praskiej
Saskie Centrum Rodziny zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://saskie-centrum.caritas.pl
-
Data publikacji strony internetowej: 2015-04-27
-
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2024-09-17
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa Saskiego Centrum Rodziny jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
-
Nie wszystkie zdjęcia i informacje posiadają opis (tekst alternatywny)
-
Brak audio deskrypcji
Strona internetowa Saskiego Centrum Rodziny posiada następujące ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami:
-
wersję kontrastową
-
możliwość zmiany rozmiaru tekstu
-
widoczny fokus
-
wyróżnienie odnośników i tytułów
-
skalowanie strony do wersji mobilnej,
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
-
Deklarację sporządzono dnia: 2021-04-01
-
Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi
i aktualizacji dnia: 2024-09-17
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Elżbieta Matras
E-mail: saskie.centrum@caritas.pl
Telefon: +48 506 804 516
Każdy ma prawo:
-
zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
-
zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
-
wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji
w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
-
dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
-
wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
-
wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 14 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej
w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Za niedotrzymanie tych terminów oraz za odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
-
Organ nadzorujący: Caritas Diecezji Warszawsko-Praskiej
-
Adres: ul. Kawęczyńska 49, 03-775 Warszawa
-
E-mail: warszawa-praga@caritas.pl
-
Telefon: 22 619 44 76
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Saskie Centrum Rodziny mieści się w suterenie zabytkowej kamienicy. Wejście na teren znajduje się bezpośrednio od ul. Francuskiej 34 – domofon, szyld oraz tablica informacyjna są umieszczone na ogrodzeniu przy furtce. Przed wejściem na teren Centrum przy ul. Francuskiej 34 brak parkingu wielostanowiskowego, jak również brak miejsc postojowych dla osób z niepełnosprawnością. W pobliżu Saskiego Centrum Rodziny od lat jest duży problem ze znalezieniem ogólnodostępnego miejsca postojowego. W odległości ok. 10 metrów od furtki (w prawo, stojąc na wprost do wejścia na teren) znajduje się przystanek autobusowy Francuska linii: 117, 138, 146, 147. W rozkładzie jazdy poszczególnych linii wskazane są kursy realizowane przez pojazdy niskopodłogowe.
Po przejściu od furtki kilku kroków chodnikiem znajdują się schody w dół prowadzące do lokalu. Bezpośrednio do placówki prowadzi jedno wejście schodami w dół, przy których dostępna jest rampa przyschodowa – do jej uruchomienia wymagana jest obecność pracownika Centrum. W lokalu znajdują się trzy najazdy progowe.
Po wejściu do lokalu dostępna jest tablica tyflograficzna z informacją o rozmieszczeniu pomieszczeń. W lokalu brak toalety dostosowanej do potrzeb osób z niepełnosprawnością. Ciągi komunikacyjne są niewystarczająco szerokie oraz nie posiadają oznaczeń wizualno-fakturowych. Centrum nie zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami możliwości ewakuacji w alternatywny sposób. Podmiot zapewnia wstęp do lokalu osobie korzystającej z psa asystującego. W lokalu znajduje się pętla indukcyjna.